neděle 5. března 2017

Poprvé v Thajsku

Před rokem a půl jsem si krátila čas v knihkupectví a narazila na knížku Travel Bible, hned ji koupila, za pár dní přečetla, o 6 měsíců později jsem spontánně koupila letenky do Thajska a o dalších 7 měsíců později jsem seděla v letadle na cestě za mým největším cestovním dobrodružstvím.


Právě sedím na terase v Banana bungalow resortu v Krabi a užívám si místní atmosféru.jídlo a nádherné počasí. V Thajsku jsem už 9 dní, ale ta pravá dovolená a klídek je až teď. Protože začátek nedopadl úplně podle mých (našich) představ. 
Před několika měsíci jsem se domluvila s kamarádkou, která je digitální nomád, že spolu procestujeme Thajsko a takhle to mělo vypadat.

Původní plán: Příjezd do Bangkoku, strávit první noc v hotelu a druhý den letět směr Phuket, kde budeme na workaway 2 týdny, s víkendovými výlety na Patong beach, potom 5 dní na Phi Phi a pak se přesunout na Koh Lanta a tak nějak volně procestovat jih s výletem do Malajsie kvůli vízům. A pak pokračovat na sever do Bangkoku a domů.



"Krutá" realita: Když jsme se ubytovaly na hotelu, tak jsme zjistily, že jsem omylem zabookovala letenky na Phuket z jiného letiště něž z toho hlavního. Naštěstí, zas takový průser to nebyl, protože taxi je v Bangkoku levné a druhé letiště bylo vzdáleno jen hodinou jízdy. Po příletu na Phuket jsme půl hodiny hledaly taxi, které by nás nechtělo podělat. Úspěšně jsme ho našly a ten nás zavezl do co-work centra, kde jsme jim měly pomáhat s úklidem pár hodin denně výměnou za ubytování zdarma. Na internetu tato nabídka zněla super i feedbacky měli dobré, ale reality byla jiná. po příjezdu nás majitelé celkem ignorovali, protože se chystali na koncert, jen nám ukázali, kde budeme spát s tím, že zbytek nám vysvětlí další den. Ubytování bylo celkem nic moc, spíš nic než moc. Byl to pokoj s 8 postelemi, kde byli další lidé a jedna rodina a byl tam celkem bordel. I ta atmosféra se nám nelíbila. Já bych to možná přežila na ty 2 týdny, ale kámoška v žádným případě a chtěla ještě ten večer odjet, dokud jsou majitelé pryč. Dala mi na výběr, buď pojedu s ní a nebo tam zůstanu sama a pak se zase sejdeme, ale technicky mi na výběr nedala a tak jsem jela s ní. Protože to co-work centrum bylo uprostřed ničeho a sama bych se tam ukousala nudou. 
Ten večer jsme odjely na Patong Beach (takový Las Vegas Thajska), kde jsme měly zůstat 2 noci a pak se rozhodnout. Ještě tu noc jsme šly vyzkoušet noční život a fakt si ho užily, potkaly pár známých ze Sunny Beach a udělaly si pár nových kamarádů mezi promotéry. Druhý den jsme opět vyrazily do ulic a mě nabídli práci ve švédským baru jako Promotér (rozuměj pařit zadarmo a dostávat za to zaplaceno) Znělo to super hlavně pro kámošku, protože ta tam chtěla zůstat celých 5 týdnů.
Taky jsme během těch pár dní zjistily jednu důležitou věc. Já jsem cestovatel a ona turista. Já jsem přijela s 9kg batohem a ona s 25 kilovým kufrem.

Patong beach sám osobě je snad nejdražší místo z Thajska, ale pořád trochu levnější jak Česká republika. Všude samí rusové, švédové, promotéři, kteří nabízeli ping pong show, otravní taxikáři, přeplněné pláže a špinavé moře. Tohle nebyla moje představa Thajska a tak jsem opět navštívila workaway stránku a hledala plán B. Našla jsem party hostel na Koh Phagan a nebo bungalow resort v Krabi. Prvně jsem chtěla jet na Koh Phagan, ale zjistila jsem, že Krabi je blíž a taky měli pro mě zajímavější nabídku a z tama můžu jet na pár dni na Phi Phi, jak zněl původní plán.
Vůbec jsem se nebála její reakce, protože ona byla první, kdo chtěl jet z prvního woraway pryč a taky mi řekla, že do Malajsie  jet nechtěla. A tak jsem ji prostě oznámila, že jedu do Krabi, a že může jet se mnou ne. Nejdřív řekla, že jo, ale potom, co si její rodiče vygooglili, místo, kde jsme měly být, tak změnila názor, že je to tam špinavé a nudné, a že tam jezdí divní lidi. 

1) Její rodiče v Thajsku nikdy nebyli
2) Na workaway a celkově na bookingu měli pozitivní recenze
3) Nic horšího než Patong být nemůže 

A tak jsem to riskla a sama se vydala do Krabi. Jela jsem předraženým taxíkem, speedboat a longtail lodí. Už je to cestování o sobě, byl samotný zážitek. O pár hodin později jsem dorazila do malého kousku ráje. A jsem nadšená, je pravda, že tu není noční život a podle toho, co jsem slyšela je tu pár hadů, ale to přežiju. 
Jsou tu se mnou další 2 dobrovolníci. Jeden je z Anglie a druhý z Německa a střídáme se po 6 hodinových směnách. Naší prací je být na recepci a dávat hostům informace o resortu a aktivitách. Realita je taková, že se vlastně flákáme kolem recepce, kecáme, čteme, děláme práci na Pc, hrajeme si se psy, pozorujeme opice (ano jsou tu volně žijící opičky) a prostě užíváme si relax a chill. Za tuto práci máme ubytování, jídlo a výlety zadarmo!! No neber to! Jediné čeho lituju, je že jsem sem nejela už dřív a trápila se na Phuketu.



Žádné komentáře:

Okomentovat