čtvrtek 23. března 2017

Moje první (vlastně druhá) workaway zkušenost

Jak už jsem psala v předešlých článcích, tak jsme s kamarádkou měli být přes Workaway první 2 týdny na Phuketu. Měly jsme uklízet v co-work centru ve vesnici půl hodiny od Patong beach. Dohoda byla taková, že budeme udržovat místo v čistotě. To znamená ranní úklid společných prostor a koupelny. Tato práce ve dvou měla trvat cca 1,5 hodiny a zbytek dne plus víkendy jsme měly mít volné. A za naší výpomoc dostaneme zdarma ubytování v pokoji pro 10 lidí a můžeme využívat společnou kuchyň na přípravu vlastních jídel.


Co je to workaway?

Workaway je webová stránka, kde se můžete registrovat za poplatek 15 euro na 2 roky. Po tom si vytvoříte profil a můžete začít hledat destinace, kde byste rádi pracovali výměnou za ubytování a jídlo. Většina míst nabízí zdarma ubytování a minimálně jedno jídlo denně za 5 hodin práce 5 dní v týdnů. Ale samozřejmě se nabídky mohou lišit, někde vám nezajistí jídlo vůbec, někde máte snídani-oběd-večeři a někde vám dokonce zaplatí pokud budete pracovat víc jak 5 hodin denně. Dále můžete získat další benefity jako výlety zdarma, půjčení skútrů zdarma nebo surfové lekce zdarma.
Dále taky musíte zjistit na jak dlouho jim budete k dispozici. Většina hostitelů preferuje někoho, kdo může zůstat alespoň měsíc, ale samozřejmě můžete najít i místa, kde stačí být 2 týdny. Na kratší dobu pobytu jsou hostitelé schopni přistoupit pokud hledají někoho asap.
Tímto způsobem můžete procestovat svět, zůstat v dané zemi několik týdnů až měsíců, naučit se nové dovednosti popřípadě uplatnit své nabrané dovednosti. Je tu neskutečně mnoho možností můžete jet pomáhat do surf hostelu do střední ameriky a nebo na Kanárské ostrovy. Můžete jet do Itálie vypomáhat v hostelu, hlídat někomu dítě a nebo pomoct někomu s opravou domu. Chystám se napsat článek, kde bych vybrala top 5-10 nabídek z Workaway.


Moje první zkušenost

Jak už víte měla jsem být na Pukhetu a vypomáhat v coworkcentru. Recenze měli celkem dobré a tak jsme se nemusely ničeho obávat. Přijely jsme kolem 8 večer pěkně utahaní a chtěly jsme vědět veškeré informace o tom co můžeme a nemůžeme dělat, kde budeme spát a kdy máme zažít pracovat. Majitelé nás pozvali k nim do obýváku a pořádně se nám nevěnovali, protože byli ve spěchu na koncert. A nechali nás tam sedět cca hodinu. Po troše naléhání, že jsme unavení a chceme si dát sprchu nám ukázali, kde budeme spát. Byl to pokoj s 10 postelemi, skoro všechny byly obsazené a byl tam celkem bordel. Dokonce tam byla rodina s dětmi, Takže žádné soukromí. Po té co nám ukázali pokoj, tak odešli na koncert s tím, že nám vše vysvětlí druhý den. Kámošce se tohle chování a podmínky vůbec nelíbily a oznámila mi, že tu rozhodně nebude a že buď můžu odejít s ní nebo ne. Po chvilce rozhodování jsem s ní souhlasila a ještě ten večer jsme odjely na druhý konec ostrova. Majitelům jsme napsaly zprávu, že se omlouváme, ale musely jsme odjet. Já vím, nebylo to od nás zrovna zdvořilé, ale nedalo se nic dělat.

Moje druhá zkušenost

Po pár dnech v Patong beach mě to přestalo bavit a chtěla jsem jet někam jinam. Jenže kamarádce se tam tak líbilo, že nechtěla jet nikam jinam a já se rozhodla najít něco na workaway, kde bych mohla zůstat cca 3 týdny, abych ušetřila za ubytování a jídlo. Zadala jsem do vyhledávače last minute nabídky a napsala jim. Nakonec se mi ozvali z hostelu na party ostrově Koh Phangan a z bungalow resortu v Krabi. Vybrala jsem si místo v Krabi, protože jsme už měly zabookovaný pobyt na Phi Phi a z Krabi to bylo jen 2 hodiny lodí,
Majitel mi napsal zprávu, jak se do resortu dostat a o pár dní později jsem už byla na cestě. Byl to malý resort s několika bungalovy k pronájmu a restaurací. Majitel byl němec a měl tam další 2 dobrovolníky. Jeden byl z Anglie a druhý z Německa, Hosté byli z celého světa, ale většina z nich pocházela z Německa nebo USA.
Měla jsem soukromý pokoj, veškeré jídlo zdarma a volno jsem si mohla domluvit s dalším dobrovolníkem. Jednou jsem měla volno 3 dny jindy půl dne nebo 2 dny. Podle toho jaké jsem měla plány. Upřímně musím říct, že to ani nebyla práce. Jen jsem musela být v okolí recepce, kdyby náhodou hosté něco potřebovali, popřípadě jsem dělala check in. Ale víc jsem si připadala jako host, který ví všechno a je tu zadarmo. Ve finále jsme tu strávila 20 dní a s těžkým srdcem odjížděla. Poznala jsem tu spoustu nových kamarádů, přečetla 3 knížky, učila se holandštinu, cvičila jógu a naučila se vařit místní jídlo a řídit skútr.










Takže pokud budete v Thajsku a budete chtít zažít stejnou zkušenost jako já, tak doporučuju Bananas bungalow resort v Krabi.

Zatím to vypadá, že moje další workaway zkušenost bude v létě na pár týdnů v Itálii.

2 komentáře:

  1. Je super, že o tom píšeš, já to doposud vůbec neznala. :) fotky jsou super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. viděla jsem na tvém blogu, že se chystáš cestovat tak určitě na to mrkni:)

      Vymazat