úterý 7. března 2017

Thajské jídlo

Thajské jídlo. Věc na kterou jsem se hrozně těšila, ale taky jsem se toho bála, protože mě lidi varovali, že budu mít střevní potíže. Prvních pár dní bylo v pohodě, ale až 5. den jsem začala mít problémy. Nevím jestli to bylo tím, že jsem začala jíst víc street food - takové ty chuťovky na špejli ze stánku za pár korun a nebo tím, že to jídlo bylo pekelně ostré. Někdy jsem ani nevěděla, co to vlastně jím.



Největší "problém" jsem měla v restauracích, protože měli v nabídce spoustu jídla, různé druhy a různé kombinace. Taky jsem se naučila jednu věc. Pokud řeknete, že chcete ostré jídlo, tak při jezení, se budete potit jako prase, brečet, plivat oheň a možná z toho i omdlíte. Pokud řeknete, že jídlo NEchcete ostré, tak to bude pořád ostré, ale bude se to dát jíst.
Jednou jsem si u nás v resortu objednala sendvič s vejcem, neviděla jsem sebemenší důvod, proč by to mělo být ostré. Samozřejmě, že jsem to musela zapít aspoň půl litru mléka. Buď mě místní kuchařky nemají rády a nebo je to úplně normální. Dokonce majitel si ze mě dělá srandu při večeři a ptá se mě, jestli jsem připravená na ostrá jídla.



Na jídlo mámě stupnice ostrosti

 No spicy - není to ostré
Baby spicy - přijatelně ostré
Spicy - ostré, musím mít po ruce vodu nebo mléko
Very spicy - ostré jako prase, potím se, brečím, plivu oheň, voda ani mléko nepomáhá


Na ostré jídlo jsem si zvykla tak, že když to není ostré, tak tam stejně přisypu trošku čili koření. Více méně si místní kuchyni užívám a snažím se ochutnávat, co nejvíce jídel. Díky tomu, že tady pomáhám můžu veškerá jídla z menu ochutnat zadarmo! Takže si nemůžu stěžovat, jediný problém je v tom, že tu dávají opravdu velké porce, které nejsem schopná sníst.



Jako personál mám přístup do kuchyně. Když mi to majitel řekl, byla jsem nadšená, že si můžu uvařit něco svého, něco evropského. Bohužel v kuchyni je vedro jak prase, nevím kde co je a ve finále jsem tak líná, že si udělám jen volské oko s toustem:D

Účastnit se kuchařského kurzu bylo na mém bucket listu a tak jsem vyhledala školy v okolí, porovnala ceny, zjistila menu, čas konání, zaplatila, potvrdila rezervaci a zítra odjíždím na kurz, abych se naučila 7 thajských jídel. Tak jsem zvědavá, jak to dopadne a popřípadě napíšu o tom článek.

Žádné komentáře:

Okomentovat