středa 5. dubna 2017

Škola vaření v Thajsku - Ya´s cookery school

Před odjezdem do Thajska jsem si udělal bucket list věcí, které jsem chtěla zažít. A jednou z nich bylo absolvování kurzu vaření. V každé resortu jich najdete několik a cenově jsou taky rozdílné. Někde Vás vezmou ráno na trh, kde si vyberete čerstvé suroviny a pak jdete vařit několik jídel. Jinde vás naučí vařit jen jedno nebo dvě jídla. Já jsem se o této možnosti dozvěděla v mém Lonely Planet průvodci. Nejdřív jsem chtěla jít na kurz na Phuketu, ale ve finále jsem to nechala až na Krabi. Nakonec jsem se rozhodla pro Ya´s cookery school v Ao nang.


Tato škola nabízí 4 kurzy a v každém kurzu vaříte jiná jídla Jeden kurz trvá přibližně 3 hodiny a stojí 1500 THB. Na kurz nic speciální nepotřebujete, hlavně nesmíte před tím jíst,protože tam budete mít hromadu jídla. Pokud bude Váš hotel v Ao nang, tak škola nabízí dovoz a odvoz zdarma.



Já jsem si vybrala program A, protože obsahoval moje oblíbená jídla jako je massaman, pad thai, smaženou rýži a žluté kari. Na kurzu nás bylo 5. Byla jsem tam já a 2 německé páry. Na začátku nám vysvětlili, co budeme vařit. Každý z nás vařil jiný druh kari, rýže, polévky a nudlí. Když jsme měli hotovo, tak jsme naše výtvory přinesli na stůl a začali ochutnávat. Pro mě bylo 80% jídel hrozně moc ostrých, takže jsem každé jídlo musel zapít půl litrem vody.
 Paní kuchařka byla hrozně milá a vše nám pořádně vysvětlila. Musím říct, že příprava thajských jídel nebyla tak jednoduchá, jak jsem očekávala, ale i tak jsem si to užila.Na konci kurzu jsme byli nacpaní k prasknutí, dostali jsme certifikát a knihu s recepty.








Pokud jste milovníci jídla jako já a máte rádi thajskou kuchyni, tak rozhodně doporučuji zajít si na takový kurz,  Naučíte se něco nového a budete mít pěkný zážitek. Ve škole, kde jsem byla já byl dokonce i sám známý kuchař Gordon Ramsay!





Žádné komentáře:

Okomentovat